English دری پشتو

پوهنتون رنا

اخبار

برگزاری شبیه‌سازی نوزدهمین نشست سازمان همکاری شانگهای

December 15, 2019


شبیه‌سازی نوزدهمین نشست سازمان همکاری شانگهای؛ در دانشگاه رنا برگزار شد،این نشست با ابتکار آمریت دیپارتمنت اداری و دیپلماسی و با اجرای دانشجویان این رشته، به روز دوشنبه مورخ 18/9/1398 در تالار صلح و دانش این دانشگاه برگزار شد.

بازیگران این برنامه‌ی آموزشی، تشریفات دیپلماتیک و حضور در برنامه های بین المللی را به صورت عملی تجربه نموده و نحوه‌ی حضور در جلسه، ارایه‌ی بیانیه، میکانیزم اجرا و نحوه‌ی تصمیم‌گیری در آن نشست ها را به نمایش گذاشتند.

سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین المللی بین‌دولتی است که در تاریخ 15 جون سال 2001 میلادی در شانگهای چین از سوی قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجکستان و ازبکستان تاسیس و در سال 2017 میلادی، هند و پاکستان نیز عضو دایمی سازمان شدند. اکنون جمهوری اسلامی افغانستان، ایران، مغولستان و بلاروس اعضای ناظر، و ترکیه، سریلانکا، ارمنستان، آذربایجان، نپال و کامبوج، شریک گفتگو با این سازمان هستند.

نوزدهمین نشست سازمان همکاری شانگهای به تاریخ 13-14 جون 2019 میلادی در شهر بشکیک قرقیزستان برگزار و روی موضوعات: انترنت و امنیت اطلاعات، ترانزیت و توسعه اقتصادی، تروریسم و همکاری های امنیتی و افزایش نقش سازمان در منطقه، بحث و گفتگو صورت گرفت و بیش از 20 سند همکاری میان کشورهای عضو به امضا رسید.

دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه رنا در گذشته شبیه سازی نشست کابل، هجدهمین نشست اجلاس سارک و محاکم تمثیلی را جهت آماده شدن دانشجویان در جریان و بعد فراغت در محیط و بازار کار به راه انداخته است.

دانشگاه رنا ©