English دری پشتو

پوهنتون رنا

اخبار

شبیه سازی سازمان ملل متحد و مجلس نمایندگان رنا موفقانه به پایان رسید

December 15, 2019


شبیهسازی سازمان ملل متحد و مجلس نمایندگان رنا پس از مدت‌ها سعی و تلاش با همکاری وزارت اقتصاد ج.ا.ا، به مدت سه روز با اشتراک بیش از 200 تن دانشجویان و دانشآموزان دانشگاهها و مکاتب خصوصی و دولتی افغانستان، برگزار گردید.

این کنفرانس با محوریت بحث روی اهداف توسعه‌یی پایدار در چهار کمیته (شورای امنیت، حقوق بشر، اقتصادی و اجتماعی و امور زنان) سازمان ملل متحد و صلح پایدار در مباحث پارلمانی، برگزار گردیده بود.

هدف از برگزاری این کنفرانس سه روزه آموزش، رشد استعدادها، بلند بردن سطح آگاهی و ظرفیت‌ها، همدیگر پذیری بحث و گفت‌گو روی موضوعات مختلف به ویژه اهداف توسعه‌یی پایدار سازمان ملل بود. اشتراک کننده‌گان این کنفرانس در ختم جلسات متواتر و دو روزه، پیشنهادها و نظریات خود را در قالب قطعهنامهها صادر کردند.

مهمانان این برنامه در کنار قدردانی از دانشگاه رنا بابت برگزاری چنین برنامه‌های ظرفیتسازی و شکوفایی استعدادها بهترین اشتراک کننده‌گان برنامه را با تفویض تندیس تقدیر نمودند.

این کنفرانس از تاریخ ۲۰ الی ۲۲ قوس سال جاری موفقانه پایان یافت.

بزرگترین دستآورد این برنامه را دانشگاه رنا؛ سهیم شدن در تحقق اهداف توسعه‌یی پایدار در کشور، شکلگیری شبکههای مؤثر میان جوانان و ایجاد فضای همدلی و همدیگر پذیری قشر جوانان از هر زبان و قوم کشور محسوب می‌‎‌کند.

دانشگاه رنا ©