English دری پشتو

پوهنتون رنا

اخبار

ملاقات هیئت رهبری دانشگاه رنا با معینت پلان و پالیسی وزارت امور زنان

December 25, 2019


هیئت رهبری دانشگاه رنا با محترم سپوژمی وردک، معین پلان و پالیسی و سرپرست وزارت امور زنان به تاریخ 2/ 10/ 1398 در دفتر کارشان ملاقات نمودند. در این ملاقات استاد سیدمصطفی سعیدی، معاون علمی دانشگاه رنا، استاد ذبیح‌الله افرا، رییس دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی، استاد عبدالصبور غفوری، رییس دانشکدۀ ژورنالیزم، دکتر سرو رسا رفیع‌زاده، آمر مرکز تحقیقات علمی و خانم ضمیره عظیمی، آمر جندر دانشگاه رنا اشتراک داشتند.

معینیت پلان و پالیسی وزارت امور زنان از هیئت دانشگاه رنا استقبال نموده و هر دو طرف در فضای بسیار دوستانه و صمیمی به تبادل افکار و اطلاعات پرداختند. معاون علمی- تدریسی دانشگاه رنا ضمن معرفی دانشگاه رنا به عنوان یکی از ده دانشگاه خصوصی پیشرو، فعالیت‌ها و کارکردهای بخش‌های مختلف آن را مفصلا تشریح نمودند و عرصه‌های مختلفی را که می‌تواند میان دانشگاه رنا و وزارت امور زنان توأمیت‌ها و تفاهم‌نامه‌ها به امضا برسد، برشمردند. آقای سعیدی در ادامه به سیستم درسی به‌روزشده و مطابق با نیاز بازار کار در دانشکدۀ رنا اشاره کرده و از روابط گستردۀ رنا با نهادهای ملی و بین‌المللی در داخل و خارج کشور یادآوری کردند. همچنین آقای افرا از فعالیت‌های مرتبط با زنان در دانشکدۀ حقوق یادآوری نموده و ظرفیت‌های موجود در عرصۀ حقوق زنان را در این دانشکده بسنده و مفید خواند. متعاقب آن آقای غفوری از فعالیت‌های رسانه‌ای دانشجویان دانشکدۀ ژورنالیزم صحبت کرده و جهت ساختن گزارش‌ها و کلیپ‌های تصویری و نشر آن از راه‌های گوناگون به وزارت زنان وعدۀ همکاری داد. سپس دکتر رفیع‌زاده از فعالیت‌های مرکز تحقیقات علمی- پژوهشی زنان یادآوری کرده و تحقیقاتی را که تا کنون در بارۀ زنان از جانب این مرکز به عمل آمده برشمرد. همچنین از تحقیقات دانشجویی که برای اولین بار به شکل استاندارد از جانب محصلان رنا در نشریۀ دانشجویی اقبال چاپ یافته است، به عنوان یک دستآورد برای دانشگاه و از دانشجویان محقق به عنوان نیروی کمکی برای وزارت امور زنان یاد کرد. خانم عظیمی از فعالیت‌های بخش جندر دانشگاه رنا را شرح داده و برنامه‌های مرتبط با زنان را که در دست اجرا است، معرفی کرد.

از جانب وزارت زنان نیز، محترم خانم سپوژمی وردک، معین پلان و پالیسی آن وزارت، فعالیت‌های دانشگاه رنا در تمام عرصه‌ها به خصوص امور مربوط به زنان را ستوده و بر لزوم همکاری میان این دو نهاد تاکید کردند. ایشان عرصۀ تحقیق را بسیار با اهمیت خوانده و از هیئت دانشگاه رنا خواستند که در این عرصه با وزارت امور زنان مشارکت و همکاری داشته باشند. خانم وردک به همکاری‌های دانشگاه رنا در بخش تبلیغات و ساختن کلیپ‌ها و گزارش‌های تصویری در جهت دادخواهی و کاهش خشونت علیه زنان علاقه نشان دادند و از پیشنهاد آن دانشگاه در قسمت این همکاری‌ها استقبال کردند.

دانشگاه رنا ©